Shumen

ВЪЗРАЖДАНЕТО НА ЕДНА ТРАДИЦИЯ...

събота, 26 май 2012 г.

България остава с най-голям потенциал на Балканите



  Четири пласта са необходими за да се изгради една писта по Speedway в съвременен вид.Два дренажни ,плаващ и повърхностен пласт.От 7 стадиона в България преди промените  края на миналия век,3 стадиона са изоставени –В.Търново(с.Леденик),Плевен(с.Долни Дъбник)и Пловдив(с.Ръжево Конаре),два са във функциониращо състояние-Търговище и Шумен, стадионите в Ловеч и София(кв. Стрелбище) са безвъзвратно загубени. Въпреки ,че стадионите в  В.Търново , Пловдив и Плевен са загубили първоначалният си вид до неузнаваемост,по внимателен оглед  води до извода ,че те са напълно използваеми.
  Абдикирането от тези стадиони с работещи клубове и база,защо и как, все още си остава тайна покрита от гъстата мъгла на прехода по онова време. Никой ,толкова години след това, не обелва  дума за случилото се.Страх или лични интереси,слуховете са безброй.Факт е обаче ,че Спидуей  е безсрамно насилствено изтръгнат от лицето на спортна България  само за няколко месеца.


Леденик




 Най- скъпата и трудоемка част от изграждането на една писта ,а именно  дренажните пластове , при всеки един от тях е непокътната.Две прости стъпки , подравняването с грейдер,и поставянето на няколко гондоли с филц ще бъде достатъчен ,тези стадиони да бъдат отново това за което са построени.Странични прегради (тараби)-обикновени водоустойчиви плоскости.На вашето внимание ценова листа за подобни плоскости.
http://www.shperplat.com/shperplat_ceni.pdf
  Всеки може сам  да прецени дали това е скъпо за един средно голям бизнес.

Пистата в Долни Дъбник, която е в по- добро състояние



 Стадионите в гр. Търговище и гр.Шумен имат капацитет за м/у 25000 и 35000 души публика всеки.Това са стабилни съоръжения с масивна  стоманено-бетонна конструкция на трибуните. Намерението те да бъдат използвани за различни от това за което са построени цели,освен ,че е недалновидно е абсолютно излишно.Всеки средноинтелигентен човек  ще се досети ,средствата необходими за премахването на тези масивни бетонни съоръжения  биха били  огромни ,само минимална част от които ,ако се вложат за възстановяване ,би довело до дивиденти.
  Даже и една Словения ,където Спидуей се развива с огромен темп, няма толкова много стадиони.В България потенциалът да се развива този спорт  остава най –голям на балканския полуостров.Връщане назад в годините ще ни покаже едно наистина впечатляващо присъствие на Спидуей в държавата ни.Международни турнири с международно участие на най- високо равнище,турнирът за купа „Авто-мото свят”,турнирът за купа „Народна младеж”.Многобройни световни и еропейски квалификации.
  Големият въпрос е дали този потенциал ще бъде реализиран.
 Да, ще бъде реализиран.Всички тези писти носили толкова радост на хората и слава за България,на пук на всичко,  няма да е лесно да бъдат затрити.Не заради друго, а заради простия факт, че е прекалено скъпо да бъдат затрити.
 Кога ще дойде техния момент?
 Когато стане ясно за всички къде и как се влагат пари пристигащи от FIM(световната федерация по мотоциклетизъм),има ли такива които се полагат за всички дисциплини ,но да се   изместват тихомълком към точно определени.Когато се научим как да използваме възможностите по редица европейски програми за развитие,когато се научим да използваме редица други възможности свързани с проекти за развитие на младежта и спорта.Неизползването на съществуващи начини на финансиране,е  проблем който е в пълна сила за почти всички спортове  не само за Спидуей.Когато медиите обърнат внимание и общественото мнение,към въпросите ,защо и как за няколко месеца ,нещо градено повече от 50 години изчезва безследно,остават само едни паметници подобни на руините от римско време.Този момент ще дойде и нашите стадиони ще ни чакат,така както ни чакат вече повече от 20 години.
  Спидуей е един от най- уважаваните спортове  в най-развитите и стабилни европейски държави.Швеция ,Дания ,Великобритания. Присъствието на тази дисциплина тук е  огромна реклама за България,както и съществен признак ,че се причисляваме към европейската култура.Омаловажаването му в последните 20 години е една грешка,която  трябва да бъде поправена.


1 коментар:

  1. Аз живея в пловдивското село Ръжево Конаре и съм съкрушен от факта,че тази прекрасна писта е тотално изоставена!Карам мотори от 11 годишен,има запалени фенове на мотоспорта в района,а няма база за развитие на таланти.Аз вече съм на 31 години,моето време е минало,но съм сигурен,че тази писта възстанови ли се ще се върне радостта и борбеността на народа в района,да гради и да работи за добри каузи като цяло!Поздрави!

    ОтговорИзтриване